Isnin, 11 Jun 2012

Jagdpanther & Leopard 2 A5 Tanks

Sebuah tank Jagdpanther dan Leopard 2 A5 berjaya aku beli semalam di kedai buku MPH The Curve.Jangkaan aku hanya sebuah dapat dibeli iaitu Jagdpanther(no.4 dalam siri Combat Tanks Collection),rupanya No.4 dan No.5 keluar serentak.Tanpa bertangguh,terus aku beli,cuma kali ni tak rasa segan langsung macam kat 7 Eleven.

Pasal apa segan,sebabnya orang ramai masih lagi skeptikal tentang permainan.Permainan banyak kategori.Untuk 3 tahun kebawah,6 tahun kebawah dan takkanlah orang tua macam aku main benda-benda macam tu.Cuba buka YouTube,taip RC Jet.Mana ada bebudak main kapal terbang dengan jet turbine,semua otai-otai je.Seketul enjin jet turbine mini harganya dekat US$5000.Tapi spec dia memang dasat la,maksimum rpm 120,000 dengan tujahan 45 lb/f .Kelajuan minum bahanapi Jet A1?518 gram/minit.Menketedarah sungguh.

Melainkan arwah bapak aku wariskan harta bilion-bilion,confirm aku beli sebijik RC Warthog A10 dengan dua ketoi mini jet turbine.So,citer pasal kereta kebal semula.Total yang aku berjaya beli sekarang sudah lima unit tanks.kalau tak salah koleksi lengkap ada 12 unit.Lagi tujuh unit didarab dengan RM29.90 bermakna lagi RM209.3 perlu dileburkan.

 

No.4:Jagdpanther (Sd.Kfz.173) Sch Pz.Jg.Abt.559 Luxembourg 1944

IMAG0123

IMAG0124

 

No.5.Leopard 2 A5 3./Pz.Btl.104,Task Force ,,Zur” Orahovac(Kosovo) 2000

IMAG0125

IMAG0126