Friday, January 20, 2012

Bergadai Nyawa Tuntut Ilmu

Macam nilah kalau betul-betul nak tuntut ilmu.Dahlah berjalan kaki,menyeberang sungai pun kena bergadai nyawa.Lokasi adalah di Lebak,Indonesia.Jambatan gantung yang menyeberangi Sungai Ciberang rosak akibat banjir.Ini sajalah yang tinggal.Jambatan lain yang terdekat kena berjalan sejauh satu jam setengah.Kat pedalaman Malaysia pun ada sebenarnya macam ni,cuma jarang diberi perhatian.
Tak macam di kawasan perumahan aku.Sekolah depan mata pun,pukul 8.00 masih ada lagi yang melepak hisap rokok,baju serabai,kasut kaler belacan dan beg pun macam takde isi je aku tengok.Nak jadi apa la bebudak ni.Lintas jalan pun tak reti guna jejantas,sanggup panjat pagar pengadang.Dilanggar dek kereta kang,sia-sia je mati.Aku pun musykil sebenarnya kelas start pukul berapa?Bukan 7.45 ke?



Sumber: Daily Mail

Post a Comment