Isnin, 1 November 2010

Scroll Bar for Blogger Widget

Sakit mata tengok list yang panjang berjela kat blog aku.Jenuh aku fikir,cmana la blogger lain buat scroll bar kat blog diorang.
Entah macamana hasil try and error,aku berjaya buat jugak kat salah satu blog widget aku.Sesape yang belum tau caranya boleh la cuba.
Caranya macam ni:

1.Copy Scroll Bar code ni:


Bahagian Header:






2.Log in ke blog korang.Klik Design dan pilih mana-mana widget yang nak diedit.Klik Edit pada widget yang berkenaan.

3.Copy Bahagian Header dulu dan pastekan kat bahagian paling atas HTML code widget yang nak diedit.Adjustkan height&width yang sesuai dengan selera korang.

4.Pastu Copy Bahagian Footer plak.Pastekan di bahagian bawah HTML code widget tadi.Letakkan URL blog korang kat bahagian yang bertanda merah.

5.Save dan dah siap!

Harap-harap berjaya digunakan.Setakat ni aku cuma guna kat Mister Linky Link Exchange Widget aku je.