Rabu, 22 September 2010

Khabar Dari Medan,Indonesia

Minggu lepas,aku approved satu friend request dalam laman sosial Facebook.Biasanya memang aku tak pernah check siapa yang request.Suddenly tonite,someone yang aku approved menegur aku.Aku cuak-cuak jugak nak jawab sebab dah biasa terkena.
Terkena pasal orang yang merequest friendship dengan aku tak check pun betul ke tak aku ni orang yang betul-betul diorang kenal.Pastu bila sembang,dah start mengarut ntah kenangan apa yang diorang flashback.(kes salah orang).Orang tu aku kenal,tapi dia yang tak kenal aku,haha!Senang cerita,removed from friends list.Setel!
But,tonite punya kes,memang tak salah orang.Member aku ramai yang nama Firdaus,but this one is different because aku dah tak jumpa dia sejak 1994.
Sejak naik ke sekolah menengah,langsung aku tak jumpa dia dah.Member aku ni bernama Firdaus Harun,dia orang Medan Indonesia.Sejak kecik aku kenal dia,parent dia berniaga kain.Macamana dia sampai ke Malaysia ni aku pun tak tau.Yang aku tau dia ni sangat la bijak,tapi nakal.Paling best bila raya aku suka pegi rumah dia.Dulu-dulu satu rumah dapat duit raya 20sen je.Tapi kat umah dia dapat 1.50sen wooo!
Banyak gak la kenangan aku ngan dia,paling aku ingat main golek-golek tayar.Kemain jauh kitorang golek.Bila aku fikir balik,ape kejadah faedahnya aku golek tayar motor tu,haha!
Masuk sekolah menengah,aku ngan dia dah lain sekolah.Dia sekolah agama,aku sekolah biasa je.Lepas tu aku tak dengar apa-apa cerita lagi dah.Sometimes teringat jugak sebab abang dia la remaja pertama kat kampung aku yang buat rambut mohawk.Bapak dia pun still ada lagi kat kampung aku,buka kedai ubat-ubat jamu.Cuma lepas dia balik Medan,dah tak pernah datang kampung aku lagi.
Bila jumpa kat Facebook,tak sangka dah macam-macam perubahan berlaku kat dia.Aku ingat dia dah jadi ustaz ke,rupanya jadi IT Technician.Dah kawin dan anak pun dah sorang.Ble la aku mintak tips memblogging!