Isnin, 20 Januari 2014

Aku dah cerita dalam entri lepas kot pasal hidup berjauhan dengan isteri dan anak-anak.Tambahan pulak kereta cuma ada satu,agak susah untuk aku menjenguk anak bini.Lain la kalauada dua kereta.Boleh juga gilir-gilir balik KL atau balik Raub.Sebut tentang kereta ni,terpacul lah niat nak pakai dua kereta.
Kisah susah payah perit pedih masuk kerja kerajaan ni nanti kau cerita dalam entri lain.Untuk entri ni aku fokus dulu kereta yang bagaimana jadi pilihan keluarga kecil yang berpendapatan bawah 5k disamping ada beberapa hutang lain yang perlu diselesaikan.
Entri lepas-lepas aku ada sebut pasal Proton Inspira.Pendapat aku dan isteri aku agak sama dimana kereta ni sesuai dijadikan kereta keluarga.Boleh dikatakan tak ada cacat-cela,KECUALI komitmen bulanan yang memeritkan.Varian paling rendah iaitu 1.8 manual yang dijual pada harga RM78,580.30 memerlukan dana bulanan sekurang-kurangnya RM900 selama 9 tahun.Confirm sakit tenat akaun kami disitu.
Kemudian terlintas nama Alza.Kenapa Alza?Sebab pada hemat aku,inilah pilihan yang selamat dalam banyak kategori.Mohon luaskan perspektif anda tentang "pilihan selamat" supaya tidak berlaku salah faham.