Friday, July 3, 2015

Kajian Waktu Keluar Bekerja

Aku dah lama nak buat benda ni,tapi hari ni baru dapat buat.Apa benda agaknya graf dibawah ni?

Traffic Chart
Haaaa….faham ke tidak agaknya tu?

Inilah anggaran masa keluar bekerja yang aku dapat terjemahkan dalam bentuk graf.Abaikan macamana aku dapat garis lengkung macam tu.Takde main magik-magik matematik.
Untuk garis biru pertama bermaksud,kalau aku keluar rumah jam 6.30 pagi,aku akan sampai ke pejabat lebih kurang jam 7.10 pagi.
Kalau aku keluar rumah jam 6.55 pagi,aku akan thumbprint jam 7.45 pagi.Begitulah lebih kurang kira-kiranya.Katakan hari ni aku keluar rumah lewat lima minit dari semalam.Tak semestinya waktu aku sampai di ofis pun lewat lima minit juga.Barangkali aku akan lewat 10 minit.Sebabnya pertambahan kenderaan yang mendadak meningkat setiap minit.

Kesimpulannya,apa faedah kajian aku ni?????Hahahahahaha!                                                                                                                                                                                                                           
Post a Comment

Post a Comment