Selasa, 27 Ogos 2013

Mangkuk Hayun Macam Ni Pun Ada!

Lunch time tadi aku mencilok masa sekejap untuk ke worksyop membaiki rim yang terletak di Taman Ehsan.Agak isolated juga tempatnya dan dipenuhi dengan deretan bengkel kereta.Memang sesuai untuk kerja-kerja pertukangan.
Aku tau pasal worksyop ni lepas meneroka alam maya(Google) untuk mengubati kekecewaan kunjungan ke Cheras minggu lepas.Malas nak cerita panjang pasal tu.Dah lah jauh,nama kedai pun tak tau,pencarian aku hanya berdasarkan hint stesen minyak BHP dan juga roundabout.Walaupun akhirnya ketemu juga,ternyata pomen kat sana tak cukup power sepertimana yang digambarkan oleh geng Passo Rawang.
Berbalik kepada worksyop yang aku hantar rim tadi,taukenya agak positif dalam menerima pelanggan.Beliau meminta tempoh masa seminggu untuk mengurut rim aku supaya urat-uratnya betul semula.Aku sendiri tak harap rim aku tu bakal pulih 100%,dapat setakat 85% pun jadilah sebabnya rim aku ni bukan sekadar 'dent',dah 'twist' pun sebenarnya.Mujur tak crack.Macam aku cerita dalam entri lepas,kebanyakan kedai tak sanggup nak repair.
Next week kita tengok macamana hasilnya.

Aku tak sure benda ni aku dah cerita ke belum.Last weekend aku ada advertise pencarian rim dalam Mudah.my untuk kategori wanted,kat blog ni pun ada.Ada juga sambutan,tapi sambutan yang negatif.Aku agak terkejut sebenarnya,yelah aku nak beli barang.Penerangan dah dibuat dengan betul,bukannya aku tulis,"Hoi!!Cibai lu olang,tak mau jual rim sama gua apahal?".Faham tak maksud aku?
First responden SMS kat aku yang dia ada satu set rim SSR Type C RS 17" dengan harga jualan sekali tayar RM800.Aku bagitau dia,satu set aku takmau sebab takde bajet.Aku nak beli sebijik je.Dia jawab,boleh.Dia ada spare.Lagi dia cakap lokasi kat KL,Ampang,boleh jumpa face to face(macam nak bergaduh pulak rasanya).Then aku minta address.Lepas tu terus senyap.Kejadah apa nak jual barang tapi address tak bagi.
......
Yang kedua,aku SMS satu nombor kat iklan Mudah.my juga.Kedai trade in rim.Dalam iklan tu cakap,diorang accept rim bengkok,calar bla,bla,bla...Aku tanya la "berapa teruk punya bengkok u boleh accept?"
Dia jawab soalan aku macam ni,"berapa teruk u punya rim?"
Aku malas nak reply dah.Aku tanya dia,dia tanya aku balik.

Yang ketiga paling hantu
.Dia SMS aku bagitau ada seketoi rim yang sama macam aku nak,siap bagi alamat dan paling best sekali murah gila.RM70 saja baiii!Bagi aku beli seketul lagi mahal daripada beli satu set.Untuk harga semurah tu nak fikir apa lagi.Bila sampai tempat tu around 7.15pm,aku call nak tanya lokasi sebab dalam GPS tak ada jalan dalam alamat tu.Tapi phone dimatikan.Ada la lima enam round aku berpusing-pusing area tu.Haramjadah betul,alamat tu palsu.Buang masa dengan petrol aku je.
Tapi tak apa,tak susah pun nak track owner nombor tu,kabel banyak.Nak bergurau pun agak-agak lerrr!Next entri aku akan exposekan siapa mangkuk hayun tu.
Buat masa ni,aku akan iklankan nombor phone dia as a gay sodomi dalam toilet stesen minyak,kah!kah!kah!