Selasa, 2 Julai 2013

Despicable Me-niooonnn 2!

Kali terakhir aku tonton filem di panggung adalah ketika wife aku sarat mengandung dan movienya adalah Ghost Rider: Spirit of Vengeance.Lepas tu aku ber’cuti’ dari menonton wayang sebab dah ada anak kecil.Mana mungkin aku nak bawa anak aku yang ligat tu kedalam panggung.

Minggu lepas kami berdua dapat peluang untuk berdating bila anak aku ditinggalkan dirumah mertua.Bukan senang nak dapat peluang berdating,tambahan lagi bila wife aku cakap dia rindu bauan harum popcorn Cathay Cineplex.

Disebabkan dah agak lama aku tak menjadi pengunjung tetap Cathay Cineplex Damansara,banyak perubahan yang berlaku pertamanya sistem tempahan tiket online.Dulu boleh book tanpa perlu mengeluarkan wang,sekarang kena pakai VISA.Aku trauma dengar nama VISA ni.

Kedua,sistem queue stail ular kena katok iaitu satu barisan berlingkar-lingkar untuk mengadap dua kaunter sahaja.Maybe bukan hari Ahad,sebab tu kaunter yang buka sikit saja.Bagi aku sistem ni tak membantu mempercepatkan urusan pembelian tiket pun kalau kaunter yang dibuka cuma DUA.

Lain-lain perubahan ialah ruang legarnya dah terang dengan lampu putih,tiada lagi panel pempamer hall yang dibuka diaras bawah,dan sofa sedap didepan pintu masuk juga sudah dibuang.Aku lebih suka konsep lama yang berlampu biru dan penuh dengan poster besar filem baru + model promo skala sebenar.(aku tak tau nama sebenar benda tu).

Sebenarnya aku nak tonton filem Man of Steel,tapi bila fikir-fikir balik,macam bosan je cerita dia.Kang sama macam cerita Spiderman,dok ulang jalan cerita sama.Kemudian aku terpandang list tayangan yang menunjukkan filem Despicable Me 2.Dalam website Cathay,filem ni masih lagi coming soon(Jumaat lepas).

 

despicable_me_two_ver5

Filem pertamanya aku letak rating 7.5/10,itupun sebab posternya nampak biasa-biasa sangat.Tak cukup power untuk menarik aku membeli tiket wayang.Lepas tonton dalam FX HD baru tau filemnya agak best terutamanya keletah Minion yang comel.So,expectation untuk filem kedua ni agak tinggi dan tanpa ragu aku terus beli tiket couple seat untuk tayangan jam 5.45pm.

Dipendekkan cerita,aku bagi rating 8.7/10.Kalau dalam filem lama minion-minion tu comel dan sekadar watak penghias cerita,kali ni diorang DOUBLE comel + kelakar + lagi banyak minion.Boleh dikatakan 50% content filem ni adalah berkenaan minion sebab diorang adalah part penting dalam filem Despicable Me 2.

Serius best filem ni.Sangat sesuai untuk melegakan tekanan kerja,duit kena curik,dan sebagainya.

 

Mana mau cari benda ni haaa?!!

 

Despicable Me 2 figures