Khamis, 20 Jun 2013

Seram Sejuk:Kejadian Aneh Pagi Ini

LANCER014RL

tol bukit jelutong

 

Pagi ni sama juga macam pagi-pagi yang lain dimana semua orang sibuk ke tempat kerja dan aku antara ribuan orang yang berpusu-pusu memasuki Shah Alam dengan motor buruk aku.

Laluan aku ke tempat kerja adalah melalui lebuhraya NKVE dan susur keluar di tol Bukit Jelutong.Sebenarnya ada jalan lain yang lebih dekat untuk ke Glenmarie iaitu melalui tol Subang,tapi entahlah,jalan tu macam serabut semacam je.

So,inilah laluan aku sejak lebih empat tahun lepas,nak kata lancar tak juga.Sama jugak semak kat traffic light Politeknik Shah Alam.

Selalunya aku akan pasang earphone sambil menunggang tapi pagi ni tetiba earphone aku sebelah kiri tak ada bunyi.Maka perjalanan dengan motor super lembab aku bertambah lemau dengan ketiadaan hiburan.Tak dapat la aku dengar lagu Najwa Latip.

Apa yang aku nak cerita sebenarnya adalah berkenaan dua gambar diatas.Hari ni aku keluar rumah agak lewat,dan sekitar jam 8.25am keadaan trafik di tol Bukit Jelutong sesak dengan barisan kereta kat lorong tunai..Terpaksa la aku menyelit dari kedudukan LOKASI 1 yang aku tandakan kat map tu.Sambil-sambil menyelit tu aku terpandang sebijik Mitsubishi Lancer kod badan CN9A warna hitam dengan nombor plat QKU XXXX.Dari jauh nampak macam OKU.Lancer CN9A ni kalau dalam famili Evo,dia duduk dalam generasi Evolution 4.Agak rare juga kalau kat Malaysia ni.

Lancer tu mengingatkan aku kat salah seorang lecturer politeknik Shah Alam,dia pakai kereta tu jugak cuma nombor plat lain kot,aku dah lupa.Ok,lepas tu aku teruskan perjalanan dan faham-faham sajalah naik motor,sekejap je aku boleh sampai ke LOKASI 2.Dengan kondisi trafik macam pagi tadi,aku rasa paling koman mau 10 minit terbazir kat tol saja.

Lebih kurang depan kilang Cerebos(kilang produce pati ayam BRAND’S),aku agak macam terkena letrik sebab aku terpandang Lancer CN9A warna hitam dengan nombor plat QKU XXXX tengah beratur kat situ!

How come dia boleh gerak lagi cepat dari aku?teleportasi?I cannot brain this.Persoalan aku kenapa dia tak teleportasi terus ke tempat kerja?hahahahah!Ada teori untuk menjelaskan situasi yang aku nampak pagi tadi?

 

Cabaran minda pagi ni.Kirakan peratusan kebarangkalian wujudnya situasi seperti dibawah:

Berapa banyak Mitsubishi Lancer dengan spec macam ni dalam Malaysia dilokasi yang sama

1.Sama model

2.Sama warna

3.Sama/hampir sama nombor plat