Wednesday, April 10, 2013

Samseng SMKTHO Dalam Hati Ada Taman

 

Samseng betul bebudak sekarang ya?

 

Sehari dua ni,tersebar video pembuli level amatur kat Facebook yang sebelumnya diupload ke YouTube.Dari laman BlogSerius,aku buka link yang disediakan iaitu link khas berkenaan profil suspek pembuli SMK Tun Hussein Onn.Kandungannya adalah beberapa suspek yang dikenalpasti dari video tu.

Bukti samseng-samseng ni tidak mempunyai anggota badan bernama otak ialah kebodohan mereka merakam kejadian tersebut dan double bodoh lagi bila diupload pula ke YouTube.Maybe tujuan utama diorang adalah untuk memalukan mangsa,tapi karma untuk pembuli double bodoh tadi ialah mereka menjadi buruan polis.

Malang sekali muka dapat dicam hasil bantuan orang ramai dan video ini sebagai bukti.Agak-agak boleh kata video ni fake tak?Hahaha!Mau famous ya?Now bolehlah kamu semua mereput sebagai manusia yang useless.

7658f4ed-3122-4a67-8c73-4bfa9ca09b79

Ni salah seorang dari geng pembuli amatur yang jelas kelihatan.Mangkuk ni juga memiliki sebuah blog berkaitan percintaan beliau.Ni nama dia samseng taman bunga.Ko tak pernah tengok cerita Crows Zero ke?Samseng sekolah macam Takiya Genji mana ada jiwang macam ko,tahu?

Ha satu lagi,mangkuk ni juga semakin glemer bila entri bodohnya mendapat 227 komen.Bukan pasal puji awek dia,semuanya maki hamun belaka.(Tapi ada jugak yang sempat promote link “Kaedah Pancutkan Suami”,adoiii…)Ada satu dua komen yang terlebih cool,perkara ni bukan mistake dalam kehidupan.Ini adalah mencari masalah.Berani buli,berani tanggung.

Secara amnya,aku tak suka sebarang unsur keganasan walaupun aku suka dunia militari dan berulangkali menonton Crows Zero/Once Upon A Time In High School.Apatah lagi diperingkat sekolah dengan jumlah pembuli jauh lebih ramai dari mangsa.Zaman sekolah aku dulu ada juga gaduh-gaduh,tapi one on one la.Mentang-mentang la ketua kelas kecik,tak melawan pulak tu,seronok korang buat macam punching bag ya?

Batch-batch bawah aku dulu ada kes kematian berkaitan kes buli ni.Tapi yang mati bukan mangsa,tapi si pembuli.Khabarnya mangsa sempat membalas dengan satu tumbukan didada pembuli,lethal blow kata orang putih.Terus arwah.Malang sekali kalau macam tu,hilang nyawa masa tengah buli orang.

So,sesiapa yang kenal diharap dapat membantu pihak polis mencekup mangkuk-mangkuk ni.Disebabkan aku ni seorang yang cool,aku malas nak tinggalkan komen ajak budak ni gadoh.Lagipun budak ni and the gang tak gentleman dalam beradu tenaga.Not worth it.Polis akan cari korang macam buru saki baki pengganas Kiram.

Sekian.

Post a Comment