Tuesday, October 23, 2012

Zulfahmi Khairuddin Dan Motor KTM Duke Barunya

Aku tak sempat tengok perlumbaan Moto3 minggu lepas.Bila baca kat Facebook,baru tau pelumba Malaysia Zulfahmi Khairuddin dapat naik podium tempat kedua.Cayalah dikk!Yelah,muda lagi bai,baru 21 tahun.Banyak lagi masa nak asah bakat dia ni.Dari berita semalam dengarnya KTM(bukan keretapitanahmelayu) hadiahkan motor,KTM Duke 690.Rezeki…

 

Zulfahmi

Best ke KTM Duke 690 ni?Haha!taktaulah den,try la beli.RM45K je.

 

Pihak KTM (Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen) memilih konfigurasi enjin LC4 satu silinder 690cc empat lejang sejukan cecair dengan saiz bore 102mm berbanding stroke 84.5mm.Kuasa yang terhasil adalah 67hp dan disalurkan ke jalan dengan enam kelajuan.Apa lagi yang best?Chassisnya keluli tubular chrome molybdenum macam Ducati,berat sekitar 150kg kalau aku tak duduk kat seat dia dan petrolnya RON95 dah cukup.Compression ratio 11.8:1 dan tidak lupa juga ABS.

 

Layan korner,ewahhh!

 

ed94299ebf

Post a Comment