Rabu, 27 Jun 2012

Kondom Dalam Pes Tomato

Syarikat Unilever didenda oleh mahkamah Brazil sebanyak 3100 pound selepas seorang surirumah menemui kondom dalam tin tomato paste.Mrs Mayerle dari Rio Grande do Sul selatan Brazil menemui kondom itu selepas menuang baki pes tomato berjenama Knorr kedalam sebuah jar selepas satu familynya memakan makanan yang disediakan menggunakan pes tomato tersebut.

Bagaimanapun Unilever enggan mempercayainya sebab segala kerja pengetinan dilakukan dengan mesin.Apapun denda perlu dibayar kepada Puan Mayerle atas moral damage yang telah berlaku.

article-2164940-13CB8DB4000005DC-343_468x620

Sekiranya semua kerja pengetinan dari peringkat awal hingga akhir menggunakan mesin,bagaimana kondom boleh berada dalam tin?

I’m not a private investigator tapi aku teringat masa aku mula bekerja dulu.Member sekerja aku ni jenis kepala masuk air sikit.Satu hari sambil kami tengah buat kerja-kerja capping,member aku tadi dengan selamba masukkan coklat M&M yang dia tengah kulum kedalam botol produk.Lepas tu dia tersengih puas.What the ??? Serius aku tak faham.Walaupun produk tu untuk external use tapi ada staff jenis macam tu memang boleh membawa kepada masalah yang besar.Tak pasal-pasal nama syarikat buruk.

By the way,ini adalah perisa baru pada kondom memandangkan sebelum ni ada kondom perisa strawberi,pisang dan pelbagai lagi perisa buah-buahan.Apa kata lepas ni R&D kan pulak kondom perisa durian?

 

*Image & news from DailyMail