Isnin, 23 April 2012

jadi bapa Sudah

Tadi teman sekerja aku si Yatimi request aku upload gambar baby girl aku dalam blog.Baiklah Yatimi,ko pun perasan yang blog aku dah lama tak update.Busy betul jaga infant ni.Sebelum aku upload gambar,ada baiknya aku ceritakan pengalaman pertama aku menimang cahayamata.

Hari Selasa 10 April 2012,wife aku malas nak pergi kerja sebab dia rasa macam dah nak sampai masa untuk bersalin cuma contraction belum serius.Aku tetap pergi kerja macam biasa.jam 6.30pm aku bergegas balik walaupun kerja belum habis sebab wife aku rasa contraction makin kerap.jam 9.30pm wife aku ditahan di wad GMC(Gombak Medical Centre) selepas hasil siasatan doktor mendapati bukaan sudah pun 3cm.

Keesokannya,11 April 2012 pengecutan rahim makin kerap dan bertambah kuat bila menjelang waktu Maghrib dan terus masuk ke labor room bila bukaan mencecah 6cm.Asalnya aku macam nak mengelak dari masuk ke labor room tapi disebabkan pegang tangan wife aku untuk bagi moral support,sampai baby keluar aku temankan wife aku.So,bakal-bakal bapa,ada baiknya ditemankan isteri kita supaya penderitaannya melahirkan bayi dapat kita rasa sikit.Takdelah horor mana pun situasi bersalin ni,just ok jela.lagipun anak kita yang nak keluar.

Tepat jam 9.33pm di hari Rabu 11 April 2012,dimana seluruh Malaysia berpublic holiday Hari Pertabalan Agong dan juga tsunami