Isnin, 23 April 2012

Dhia Fatheeya berbintikan Aku

Assalamualaikum semua!

 

Amboiii….lama sangat tak update ni.Bukan apa,hari pertabalan Agong aritu wife aku selamat melahirkan baby girl.So segala apa yang berkaitan dengan blog ni terpaksa aku tinggalkan dululah walaupun tiap hari fikir apa la dah jadi kat blog aku yang lama tak update ni.

Pertamanya,aku dahpun selamat jadi ayah kepada seorang baby girl yang didaftarkan dengan nama Dhia Fatheeya.Dilahirkan secara normal di Gombak Medical Centre jam 9.33pm pada 11 April 2012 dan seberat 3.0kg.Maka sepanjang aku bercuti,bermulalah pengalaman membesarkan seorang anak.Mula-mula aku rasa agak takut seawal peringkat kelahiran sebab wife aku request minta aku temankan dia dalam labor room.

Tapi tak sangka start masuk labor room jam 7.30pm,aku dapat bagi sokongan moral sampai anak aku keluar.Dari situ aku dapat belajar betapa azabnya nak mengeluarkan seorang budak.Aku tak boleh imagine macamana sesetengah wife struggle untuk deliver baby tanpa sokongan ayahnya.Tambah aneh lagi macamana seorang perempuan boleh bersalin dalam toilet(luar nikah),agaknya tak sakit sangat kot ye kalau tak halal ni.

Bila semua dah selamat,aku cakap kat wife aku,satu stage dah selesai.Cabaran paling besar sebenarnya bermula bila keluar dari hospital.Waktu siang baby tidur cantiiikkkkk je.Tapi lepas pukul 12.00am,mula la merengek lapar susu.Adoiii…..

 

My Dhia Fatheeya:

DSC01083

DSC01084

Anak aku paling kurang dua kali mesti terjaga mintak susu.Pernah satu malam sampai empat kali menangis.Fuhhhh!!Mata stim mengantuk toksah cakaplah.Tapi nak buat macamana kan,anak tu rezeki dan amanah Allah S.W.T,kena la jaga sebaik-baiknya.

Ok lah,petang-petang sikit update lagi.Sambil-sambil jaga anak,sempat lagi aku siapkan ‘baby’ mecha terbaru,Gundam Astray Blue Frame.Nanti cerita panjang sikit dalam entri lain okeh?