Jumaat, 23 Mac 2012

Kisah Seminggu

Kelmarin aku beli paper Kosmo.Mak aii..ramainya gadis hilang.Kes terbaru kat Kuantan tu rupanya lari kerumah boyfriend.Cehhh!Nyusahkan orang je.Umur muda lagi,dah ada keberanian untuk tinggalkan rumah atas alasan tekanan.Tak sedar yang selama hidup 15 tahun,siapa yang tanggung makan pakai dan tempat tinggal.Ingat senang ke nak survive dalam umur muda macam tu.Nasib tak baik kena jual atau kena paksa jadi ‘ayam’?Baru la nak ingat mak bapak.
Dalam Kosmo online hari ni ada lagi kes lari ikut boyfriend.Lokasi kat Pahang juga.Memula aku ingat kes hari tu,rupanya ni kes lain.Budak tu dari Jerantut,lari ikut boyfriend pi dating kot kat Kuantan,lepas tu boyfriend dia tinggalkan dia kat depan 7-E Kuantan.Boyfriend pulak suami orang.Macam-macam hal...
Maksudnya ramai gadis hilang yang belum dijumpai kebanyakannya lari dari rumah,bukan sebab dilarikan.Ada satu kes tu kat Johor kalau tak salah,budak perempuan ni tak habis sekolah.satu hari makcik dia hadiahkan dia handphone.Makcik dia ni heran apesal dia ni kerap sangat berSMS.Rupanya dalam handphone dia berlambak nombor lelaki.Makcik dia tegur,terus merajuk lari rumah.Gila betul.

Kebelakangan ni sibuk betullah dengan kerja.Nampak gayanya melalui forecast HOD aku,kerja yang sibuk ni akan berlarutan sekurang-kurangnya sampai bulan Mei.Makin kuranglah entri nampaknya.Nak kena dapatkan jugak Streamyx asas kat rumah.Sayang dibiarkan ranking Alexa yang sedang meningkat tu.
Ha,semalam aku balik kerja lewat.Wife aku pun malas nak masak,so sampai rumah pukul 9.30 aku terus hangkut wife aku makan kat luar.Tak jauh pun,naik motor tak payah sarung helmet.Selalunya kitorang memang rajin masak,tapi bila masak pun bazir macamana tu?Makan kat luar lagilah banyak belanja.Last kitorang masak kari ayam empat ketul,dua ketul je yang habis.Lauk rendang daging sebelumnya pun jenuh nak habiskan.Kesudahannya macam selalu,masuk tong sampah.
Ok,cerita pasal makan kat luar tadi kan?Bila aku dengan wife aku duduk makan dan aku menumpukan perhatian kat nasik goreng USA.Tetiba aku ternampak sebijik Proton Wira yang agak gerek rupanya berhenti dan masuk parking.Keluarlah dari kereta tu dua orang perempuan dengan berpakaian tee lengan pendek merah dan skirt jeans pendek.Memang pendek betul.Kalau bongkok sure nampak panties punya.
Dah namanya lelaki,aku ‘stare’ la kat peha perempuan dua orang yang tergelek-gelek jalan ke meja makan sebelah aku.Aku rasa tak sampai dua second aku scan peha awek dua orang tu,wife aku dah berbunyi,’Amboi mata dia…..”.
Yang aku heran tu macamana dalam suasana agak gelap tu wife aku boleh tau kat hala anak mata aku.maybe sebab instinct seorang wife kot?Hehe!Tak pasal-pasal gua kantoisss….
Aku pun nak cover line punya pasal,aku jawab dengan selamba,”tak bleh nak elak sebab skirt dia pendek sangat!”
Dah habis makan,kat atas motor aku gurau dengan wife aku,aku cakap,”bosan betul keluar makan dengan sayang ni,nak usyar awek pun tak boleh,”.Wife aku gelak je sebab dia tau aku suka gurau macam tu.Suka tengok dia merajuk.Tapi kena tengok mood jugalah.
Aku kalau sumbat semua cerita dalam satu entri maknanya takde idea la tu,haha!