Selasa, 20 Mac 2012

Kereta+Internet?

PROTON-Yes-Interior-650x650

Gambar kat atas menunjukkan bahagian interior model terbaru Proton yang dilengkapi tiga buah IPad 2 dengan sambungan Internet tanpa wayar YES 4G Huddle.Kereta-kereta mewah biasanya ada monitor tapi tak banyak yang ada internet.

Aku cuba cari info dan terjumpa maklumat tentang model Mercedez Benz yang dilengkapi sambungan internet iaitu model C250 CGI dan C250 CDI. Sistem internet pada Mercedez membenarkan akses ke internet tanpa had ketika kereta tidak bergerak dan akan mula menyekat sambungan internet ke beberapa laman web utama bila kereta mula dipandu.Tujuannya adalah untuk mengelakkan distraction.

Satu model lagi ialah Mercedez S-Class,ditambah baik oleh Brabus yang dipanggil iBussiness 2.0.Tak sempat sampai ofis sebab jalan jem tak jadi masalah.Boleh siapkan kerja dalam kereta.

Brabus S-Class

 

Tapi,kalau aku ada kereta berinternet ni,dua perkara yang aku rasa agak ralat:

 

1.Kereta mewah berinternet dah tentu orang kaya pakai dan kebanyakannya ada pemandu peribadi.Tuan punya kereta dapat duduk rileks kat seat belakang sambil enjoy movie atau melayari internet.Kalau aku beli kereta ni dan aku pandu sendiri,bila masa aku nak main internet?Update status laman sosial sambil memandu bermaksud sengaja mencari maut.Hmmmm….

 

2.Tiga unit IPad 2 dalam kereta yang diparkir akan mengundang minat untuk kaki pecah kereta untuk memecah cermin.SmartTAG harga RM120 pun orang sapu apatah lagi IPad.Siapa beli Proton baru nanti,simpan ajelah IPad tu kat rumah.

 

Itu cuma pendapat aku je,kalau ada apa-apa pandangan boleh bincangkan kat ruang komen.