Jumaat, 30 Mac 2012

IPad & IPhone Murah,Mari Beli!

Korang pernah dengar tak zaman dulu kalau orang Cina mati habis kubur kena korek sebab penjarah kubur(tomb raider…ewahh!) curi barang kemas atau duit?Berpunca dari kekerapan masalah tu,harta benda,duit dan sebagainya digantikan dengan kertas untuk mengiringi mayat untuk mengharungi kehidupan selepas kematian.

Memandangkan zaman makin moden,keperluan-keperluan selepas mati tadi jugak turut berubah.Kat alam barzakh pun kena up to date maa..

000_Hkg4771051

Ah soo diatas bernama Chow Kum Len menunjukkan replika IPad dan IPhone + headphones!? di kedainya yang dipakejkan sekali dalam bungkusan plastik untuk dibakar sempena Tomb Sweeping Day (Qing Ming)yang jatuh pada 4 April tahun ini.

Tomb Sweeping Day(aku tak tau nak tukar bahasa melayu jadi apa) ialah aktiviti yang dilakukan oleh waris dengan menghidangkan makanan dan membakar replika duit,kereta,dan gadget elektronik untuk moyang mereka.

IPad kertas berharga 538 Yuan dan IPhone 22 Yuan.Sure banyak kaki kencing borong benda alah ni then jual murah kat Mudah.my.