Rabu, 8 Februari 2012

Riang Ria FunFair

Agak lama juga aku tak jengah blog ni memandangkan kesibukan yang tiba-tiba datang.Habis je ISO audit,insyaallah blog ni akan kembali dikemaskini secara berhemah.Cuti Maulidur Rasul dan Thaipusam yang panjang pun tak ada aktiviti menarik aku buat.Cuma dua hari lepas,aku dan keluarga mertua mengunjungi funfair.
Sebut pasal funfair,isteri aku tanya aku,tak pernah ke pergi funfair sebelum ni?Yes,memang tak pernah.
Zaman aku kecik-kecik lagi pun memang tak pernah parent aku bawa ke funfair.Membesar di pedalaman dengan adik-beradik yang ramai menyebabkan arwah bapak aku meletakkan kunjungan ke funfair sebagai aktiviti yang tidak mendatangkan hasil.
It's ok.Aku tak salahkan parent aku untuk buat keputusan macam tu.Keperluan hidup jauh lebih penting daripada hiburan.Yang kedua,di pedalaman mana nak ada funfair.Bila aku dah ada pendapatan sendiri,aku tak ada keinginan untuk ke funfair sehinggalah isteri aku ajak untuk menemankan keluarganya berhibur di funfair berhampiran kem tentera Sungai Buloh.Dekat je pun dengan rumah aku.
Terus terang,agak menarik funfairnya dengan berbagai permainan,cuma aku tak cuba permainan yang ekstrem.Sebenarnya aku lebih risaukan soal keselamatan,hehe!Nantilah kalau nak main-main ni,kat Genting lagi syok kot?
Sambil-sambil jalan tu aku cuba jugalah satu game namanya Sharp Shooter.Tang menembak aku suka sangatlah.Lebur 6 keping token=RM2 each.Dapatlah ditukar dengan hadiah iaitu sepasang sandal budak berbentuk arnab.Hadiah yang besar-besar agak menarik jugaklah,cuma kena dapatkan 35 point keatas.Aku labur RM12 pun baru dapat 6 point,berapa RM kena lebur untuk capai 35 point tu.
Agak ramai juga manusia yang datang walaupun cuaca tak berapa baik.Berapa juta tauke funfair ni untung agaknya ya?


Upload dua gambar cukuplah,banyak-banyak kang berat pulak.