Isnin, 27 Februari 2012

Arsenal 5-2 Tottenham;Terbaik Dari Rosicky

Perlawanan Arsenal vs.Tottenham semalam adalah antara aksi terbaik Arsenal musim ni selepas menewaskan Chelsea 5-3 hujung tahun lepas.Musim 2011/2012 penuh warna-warni ni kadang-kadang dihidangkan dengan permainan terburuk Arsenal.

Ketinggalan 0-2 selepas jaringan Saha dan penalti yang disudahkan oleh Adebayor,Arsenal mula mendapat semangat selepas pemain pertahanan,Bacary Sagna menjaringkan gol pertama dengan tandukan kencang hasil umpanan Arteta.Tamat separuh masa pertama,kedudukan terikat 2-2 selepas rembatan kaki kiri van Persie menewaskan Brad Friedel.

 

Rosicky

 

Separuh masa kedua Arsenal bermain baik dan kedudukan berubah menjadi 5-3 dengan tambahan jaringan oleh Tomas Rosicky,dan dua gol dar Theo Walcott.Dalam permainan semalam,aku berani cakap yang Rosicky adalah man of the match dan terbukti betul.

Malam tadi sememangnya Rosicky mempamerkan permainan yang terbaik dari beliau dan banyak gerakan-gerakan yang membuka ruang serangan.Arsenal berada di tangga keempat selepas 26 perlawanan,berkongsi mata dengan Chelsea dan hanya dibezakan dengan jumlah jaringan.

Perlawanan 3 Mac 2012,Arsenal akan bertemu Liverpool di Anfield yang baru sahaja menjulang Piala Carling malam tadi selepas penentuan penalti menentang Cardiff City.Tahniah juga untuk Cardiff kerana tidak memberi laluan mudah untuk kemenangan Liverpool.