Thursday, January 5, 2012

Video Amalina 17A,1G(Pendidikan Islam)

Video penjelasan Amalina 17A tentang fesyen yang menjadi berita heboh kat sini dah tengok ke belum?
Aku belum tengok sebab kompeni aku sekat YouTube,tapi aku baca statement yang ditulis dalam blog  greenboc .
Bagi aku jawapan tu sekadar escapism untuk menegakkan benang basah.

Dari kecil suka berfesyen?
Ibu tak pernah melarang malah membelikan pakaian berfesyen?
Melepaskan tekanan belajar dengan pergi bersosial?

Matlamat tidak menghalalkan cara.Suka berfesyen tak bermakna semua fesyen boleh dicuba atas dasar SUKA.Tekanan belajar yang tinggi bukanlah YA untuk bersosial dan memeluk mat saleh.Hukum agama tetap hukum.Dalam kes Amalina 17A ni,bapanyalah yang bertanggungjawab sepenuhnya selagi dia belum berkahwin.
Macam kes Ann Julie Lucah/Lavocah?Apekebendatah tentang isu bergambar dengan FHM Indonesia tu lah.Dia sendiri tak tau dosa orang perempuan belum kahwin bapa yang tanggung.Senang je cakap dia yang tanggung.Fail.

Kalau nak tengok video Amalina tu,klik SINI 

Post a Comment