Isnin, 21 November 2011

Mujur bawak laptop,tak la boring sangat malam ni.Siang tadi rasa macam nak tidor je,maklumlah makan kenduri kemain jauh sampai ke Melaka.Lepas makan,terus gerak balik,bukan balik rumah.Singgah Teluk Kemang,check-in PNB Ilham Apartment.Kejap tadi (8.00pm),ada majlis resepsi kawan wife aku yang diijabkabulkan dengan seorang kapten tentera.
Majlis penuh istiadat ketenteraan diadakan di Tiara Beach Resort.Walaupun agak meletihkan dan penuh protokol,itulah pengalaman pertama aku menghadiri majlis perkahwinan seorang anggota tentera yang berpangkat.Dari jam 8.00pm sampai 10.30 baru selesai.majlis diiringi alunan muzik dari band apa tah aku pun tak tau nama,(tapi musik+suara sedap),pengantin diiringi dengan enam anggota tentera berpedang.
Nak menunggu makan punyalah lama,tunggu VIP merenjis lagi.Aku dah mati akal sebab duduk semeja dengan kengkawan pengantin perempuan yang belajar di Dublin,Ireland.Semuanya doktor gamaknya,muka yang lelaki semuanya suci bersih.Muka aku je paling ganas agaknya.