Jumaat, 9 September 2011

Arsenal New 'Army'

Gua malu tahap longkang bila tengok Arsenal kena belasah 8-2 minggu lepas.Main bola jadah apa,tiga match cuma dapat collect 1 point.Tengok minggu ni pulak ape cerrrr dengan lima orang lagi pemain baru.

1.Yossi Benayoun yang dipinjamkan dari Chelsea.Player Israel ni dijangka dipinjam sehingga tamat season 2011/2012 ni.Berumur 31 tahun.

2.Per Mertesacker dibeli dari Werder Bremen dengan harga 11.3 juta Euro.Pemain pertahanan berpengalaman untuk menyeimbangkan kelab Arsenal yang 'remaja' ni.Berumur 26 tahun,boleh dikatakan senior dalam dunia bola sepak Inggeris.Biasanya player bola kat sana umur 16 dah masuk level professional.

3.Mikel Arteta,pemain tengah yang dibeli dari Everton dengan nilai 12 juta Euro.Pun level senior,berumur 29 tahun untuk menggantikan posisi yang dikosongkan Fabregas.Mengikut undian dalam laman web Barclays,Mikel berada di tempat pertama dalam undian 'Most Impact Deadline Signing'.

4.Andre Santos,pemain pertahanan Brazil yang dibeli dari Fenerbahce pada harga 7 juta Euro.Berumur 28 tahun untuk menguatkan pertahanan remaja Arsenal yang selama ni lemau.Paling lemau gua tengok Johan Djorou.Vermaelen main best,tapi selalu injured.Carl Jenkinson selalu sangat tinggalkan posisi dia,bila kena counter attack,lintang pukang berkejorrr turun bawah semula.


5.Park Chu Young,pemain Korea Selatan yang bermain untuk kelab Monaco,dibeli dengan yuran perpindahan 3.4 juta Euro.Umur dia nanti gua Google.



Setakat ni lapan muka baru dalam Arsenal termasuk tiga yang dah dibeli sebelum ni,Gervinho,Alex Oxlade Chamberlain dan jugak Carl Jenkinson.Marah memang la marah dengan Arsenal,nama pun fan.Arsene Wenger terlalu obses dengan player muda.Kali ni beliau berbelanja besar mengalahkan orang nak sambut raya.
Tak pernah la gua tengok dia beli player macam beli biskut raya.Pemilihan pemain pun lebih seimbang.Gua dah cakap,pemain otai kena ada,especially posisi pertahanan.