Selasa, 20 September 2011

Apa Lagi Yang Tak Kena Dengan Arsenal...

Fan yang tengok game Arsenal Sabtu lepas sure menyumpah seranah dan geleng kepala sambil ratah saki-baki biskut raya.Gila ke hape sampai dua bijik own goal.Kesudahannya Blackburn menang 4-3.Dua perkara serius yang menyebabkan Arsenal terjunam ke kelompok bawah liga;pertamanya taktikal serangan yang 'perlahan' temponya dan yang kedua pertahanan yang fail.Fan Liverpool jangan gelak,team korang pun sama lemau.4-0 kena titik dengan Tottenham.

DailyMail
Nampaknya musim ni dua team otai tak menjadi.Tiada lagi istilah kekalahan lepas ni kalau masih bercita-cita nak jadi juara Liga.Dua pasukan lain yang masih berada atas landasan ialah Manchester United(gua cukup benci tengok team ni,tapi main cantik),dan Manchester City.

Team MU best,seimbang dari segi serangan dan pertahanan,cuma tak boleh blah dia punya fan.Terutamanya kat Malaysia.Budak-budak perempuan tak habis sekolah pun suka MU."Saya minat Cristiano Ronaldo,dia hensem"...jadah apa Ronaldo main dengan MU lagi.

Bila gua perhatikan cara Manchester United main,gua selalu perhatikan berapa ramai pemain dia berada depan gol lawan bila dalam posisi menyerang.Sekurang-kurangnya 5-6 pemain beb.Sangat mencukupi untuk 'menyapu' bola hantaran lintang atau bola yang terlepas dari pegangan penjaga gol.Pemain pertahanan still in position in case kalau kena counter attack.
Ditambah lagi dengan kepantasan trio Rooney,Chicarito dan Nani,segalanya kelihatan lancar untuk Manchester United menjulang Piala Liga musim ni.Berat jari gua nak taip macam ni,tapi gua ikhlas cakap.Gua rasa MU hardcore jangan harap nak puji pihak lawan.
News terbaru yang gua baca dalam SuratHarian (DailyMail),tok Wenger sedang mencari defensive coach untuk melatih pemain pertahanan yang setakat ni masih FAIL walaupun season ni dah membeli Per Mertesacker dan Andre Santos.
Dua perkara yang gua highlight awal-awal tadi kalau dapat diatasi,segalanya akan back on track.Gua sampai terpikir nak email Arsene Wenger semalam,hahah!