Ahad, 13 Mac 2011

Yuk!Nonton Hikayat Merong Mahawangsa!

Rim kena kebas,tak dapat pergi kenduri kat Puchong...

Ape-apehal mencekik dulu,hati dah lega dapat pasang tayar lain,tak kisah la rim besi pun.Kalau rim mahal,hangin jugak aku.Perut kenyang,masa untuk menonton movie plak.Hari ni macam pelik sikit,Cineplexes Damansara tak ramai macam selalu.Biasanya hari Ahad memang penuh.

 
Haaa...Ni dia.Sebelum ni aku tak pernah tengok cerita Melayu kat panggung.Tak tau lah kenapa.Kali ni aku teruja nak tengok hasil usaha adik-beradik KRU bikin filem epik.

Pukul 3.15pm aku dah melepak depan pintu masuk.Memang tak ramai orang la.Kenapa ek?Movie aku start pukul 4.00pm.


Pukul 3.45pm orang makin ramai..Movie ape yang diorang nak tengok ni?


Pukul 3.55pm,Hall 6 dan 8 dibuka.Berkerumun orang nak masuk.Ooooo...ramai jugak yang nak tengok filem Hikayat Merong Mahawangsa ni.
Keseluruhan filem ni aku rasa baik,dari segi teknik penggambaran,props dan jugak aksi peperangan yang 'meriah'.Cuma aku rasa filem ni lagi sampai jalan penceritaannya kalau gunakan bahasa Inggeris sepenuhnya.Tak tau la sebab apa,Bahasa Melayu yang digunakan dalam filem ni adalah Bahasa Melayu klasik.Macam payah sikit nak faham.Pernah baca buku Tuhfat Al-Nafis?Sama jugak macam buku Hikayat Merong Mahawangsa ni.Bahasa zaman dulu-dulu.
Lagi satu yang aku rasa sikit tak best,narratornya punya suara kuat sangat.Yang lain-lain semua bagus.Tahniah untuk adik-beradik KRU sebab berani menghasilkan satu karya yang berlainan dari kebiasaan pembikin filem Melayu.Jom ramai-ramai support filem ni,bagi diorang modal untuk buat filem yang lebih superb!