Selasa, 29 Mac 2011

Reaksi Pembaca Tentang Entri Aku

Kebetulan aku baru terbaca email notification dari IntenseDebate.Ada satu komen untuk entri 5 filem yang bazir duit aku dan entri Transformers Dark Of The Moon New Robots .

Ni komen beliau:
1.Am Zaa commented on 5 Filem Yang Bazir Duit Aku - blog5zal: 

Cloverfield (1 of my fav movie all time), Watchmen and 1408?REALLY among malay film2 and others not so-comedy film?? Clearly you don't know how to judge a film. So stop review about a film. 

Email: acrylic26@gmail.com


2.Am Zaa commented on http://www.blog5zal.com/2011/03/transformersdark-of-moon-new-robots.html - blog5zal:

Even transformer lagi overrated.

Email: acrylic26@gmail.com



Let me explain.Aku  dah tulis dengan jelas kenapa filem-filem tu aku rasa membazir.Bagi pendapat aku sahaja.Kalau orang lain suka,terpulanglah.Yang pertama filem Cloverfield,aku dah cakap yang teknik shootingnya buat aku pening.Real punya pening,macam mabuk laut.Of coz la aku akan cakap aku pening.Bagi Am Zaa,filem Cloverfield adalah salah satu all time favourite movie dia,dan aku tak ada masalah tentang tu.Mata anda tengok best,mata aku tengok serabut.
Aku tak judge filem tu dari segi cinematographic,storyline,script bla,bla,bla...Komen aku ringkas je tentang filem tu.Pergerakan kameranya buat aku pening.Got it?Full stop.
Watchmen:Aku dah nyatakan dengan terang yang aku tak selesa dengan adegan beromen yang banyak.Dah tentu aku takkan beli DVD nya.Gila ke apa nak tengok cerita tu dengan family aku?
1408:Ni lagi satu.Aku dah cakap yang aku tak seram.Motif filem seram dah tentu nak create rasa seram/takut penonton.Masalahnya aku rasa tak seram langsung,so what??Filem yang aku betul-betul takut bila tengok,Leatherface.


Transformers:Overrated?
Do I care?


Am Zaa,apa yang anda suka tak semestinya orang lain suka.Apa yang aku suka,tak semestinya orang lain suka.Hope u understand other people taste.I'm not thinking too much when I watch movies.Just sit back and enjoy the show!