Ahad, 13 Mac 2011

Kenapa Pencuri Suka Rim Standard Aku???


Tak pasal-pasal kereta aku kena sarung rim besi...Celaka punya pencuri!
Pagi-pagi lagi tunang aku dah menangis call aku,dia cakap tayar hilang.Nak marah pun tak guna,bukan boleh dapat balik.Dah la tengah bulan ni,bajet pun takde.
Ronda punya ronda,aku singgah kedai tayar Continental.Aku tanya la kot-kot ada jual sebijik rim besi standard dengan tayar.Mujur ada,tapi nyonya tu bagi option,ada satu set rim 14" dengan tayar baru Myvi SE.Dia bagi harga RM830 sekali dengan lock nut.
Bila aku pikir masak-masak,tak payah la tukar semua rim.Rasa rugi plak tukar rim 14" ke 14".Baik tunggu masa tayar semua botak,tukar rim SSR takpun Advan RG 16".Belasah jela rim standard,bajet pun takde.Sarung tayar Continental secondhand,mujur bunga tebal lagi.Malas nak rojak-rojak brand.Terbang RM100..
Tunang aku merengek-rengek cakap tak lawa,sebelah tayar depan kaler itam.Tak cantik ya??Meh letak RM2500,serius cantik,huhu!
Bangang punya pencurik!Rim standard aku pun ko nak kebas ke??