Jumaat, 19 November 2010

Third Reich Secret Military Project

Dalam kolum Kosmo hari ni ada cerita tentang Germany flying disc zaman sebelum WWI,tapi infonya sikit sangat.Sebelum ni ada jugak berita yang aku dengar tentang pembinaan pesawat stealth oleh pihak Germany,seawal 40 tahun mendahului pesawat stealth pertama ciptaan US.
Masa zaman peperangan,kreativiti dan tahap intellligent pencipta-pencipta dan ahli sains kat sana meningkat dengan mendadak.Walaupun perlumbaan senjata tu tujuannya untuk peperangan,tapi teknologi yang terhasil sebenarnya banyak manfaat untuk kehidupan masa sekarang ni.Itu la yang dinamakan ada hikmah disebalik sesuatu,hehe!
Sebenarnya aku nak kongsikan fakta-fakta tentang inovasi flying disc/piring terbang & pesawat stealth Jerman ni.

RFZ/Round Aircraft
Sebuah alat terbang kecil yang dibina pada 1922 oleh VRIL Society
Asalnya technician-technician Jerman nak tambahkan persenjataan kat flying disc ni dengan meletakkan Panzer tank cannon
 -Gambar diatas dipercayai projek pertama mesin penerbangan inter-dimension di Jerman yang dibina oleh Thule-Vril Society pada 1922.

-Apabila Adolf Hitler bersama-sama pegawai-pegawai atasan Nazi menjadi chancellor di Jerman dan ditambah dengan pengetahuan 11 tahun sains metafizik oleh Thule-Vril Society,kerajaan Jerman memberi sokongan untuk diorang meneruskan projek 'Round Aircraft' atau RFZ(RundFlugZeug).RFZ yang dicipta ni memanfaatkan teknologi levitator yang dibangunkan oleh WA Schumann dari Technical University of Munich.

-1934,RFZ pertama berjaya dicipta iaitu Haunebu yang projeknya dipantau oleh SS Himmlers,(cabang teknikal unit E-IV(Entwicklungsstelle 4) yakni cabang khusus yang diwujudkan untuk mengkaji dan membangunkan sumber tenaga alternatif.

-Haunebu RFZ digerakkan oleh sistem electromagnetic-gravitic pertama di dunia,iaitu Vril-Thule Triebwerks.Sistem ini adalah gabungan penukar tenaga bebas,Hans Coler Konverter,penjana Van De Graaf dan Marconi Vortex Dynamo(tangki bebola besar yang mengandungi merkuri).Gabungan tiga teknologi ni membolehkan medan elektromagnetik yang sangat kuat terhasil dan mampu memberi kesan kepada tarikan graviti.

HO-IX Ver-2 Stealth Aircraft

Pesawat stealth pertama Jerman




-Awal 1940an Jerman berjaya membina sebuah pesawat prototaip yang tidak mampu dikesan oleh radar.Pesawat HO-IX Ver-2 mampu terbang pada kelajuan hampir 1000km/j.Perkara yang amazing tentang pesawat ni ialah bahan binaan utamanya adalah kayu!

-Selain untuk meningkatkan ciri-ciri stealth,kayu dipilih kerana material duralumin memerlukan jumlah masa yang banyak untuk dihasilkan memandangkan masa kontrak yang diberikan kerajaan cuma 6 bulan.

-'Kulit' pesawat dibina dengan menggunakan plywood setebal 17mm,iaitu lapisan plywood nipis 1.5mm dan diantaranya ialah campuran habuk kayu,arang dan gam setebal 14mm sebagai penyerap gelombang radar.

-Penerbangan pertama ialah pada 2 Februari 1945 oleh juruterbang bernama Leftenan Erwin Ziller.

-Setelah berpuashati melihat kejayaan penerbangan pertama,kerajaan Jerman mengarahkan Waggonfabrik Goettha membina 40 unit pesawat HO-IX dibawah peruntukan HO-229.

-Malangnya pada 18 Februari setelah beberapa kali penerbangan,HO-IX menalami kegagalan pada salah satu enjinnya.Setelah salah satu enjinnya mati,Lt.Ziller memandu pesawat kembali ke Oranjenburg.

-Apabila hendak mendarat,gear pendaratan tak dapat dikeluarkan kerana pam hidraulik terletak pada enjin yang mati tadi.Pesawat HO-IX Ver-2 terhempas ke landasan dan mengorbankan Lt.Ziller.

 -Data teknikal HO-IX V2

Kegunaan = Fighter
Binaan fiuslaj = Steel tubing
Binaan sayap = Plywood
Kapasiti = 1 pilot
Enjin = 2X Junkers 004 Jet Turbine
Kuasa = 2000lb/ft setiap satu
Lebar sayap = 16.8 meter
Berat kering = 4844kg
Bahanapi = 1700kg
Cruise speed = 900km/j
Max. speed = 1000km/j