Monday, October 11, 2010

Tidur Petang & Portal Masa

Orang tua-tua selalu berpesan,tak baik tidur petang.Masalahnya aku ni jenis degil,walaupun aku jarang tidur petang.Apa-apa pantang larang orang tua-tua yang aku rasa tak ada kaitan dari segi fizik dan sains memang otak logik aku tak boleh terima.Contohnya makan pindah randah nanti isteri banyak(ok what??),tak boleh duduk atas bantal(time nikah boleh plak duduk atas bantal!LOL!),dan sebagainya...
Tidur petang plak aku tak pasti la apa natijahnya,tapi aku rasa mungkin 'penidur petang' akan mengalami mimpi aneh.Itu la yang terjadi kat aku.Mimpi aku sangat aneh,tapi aku rasa sangat amazing sebab berkaitan dengan dimensi keempat.


Susah nak faham apa tu dimensi keempat?Ia berkaitan ruang dan masa yang terbuka,membolehkan kita pergi kemana-mana tempat di dunia ni melalui satu portal ruang.Contoh paling senang,macam pintu ajaib Doraemon.Ia tergolong dalam kategori paranormal phenomena;sesuatu kejadian atau perlakuan yang melanggar hukum normal alam dan juga tidak dapat dihuraikan oleh sains.

Orang Hilang
Biasa jugak kita dengar kes-kes isolated dimana orang hilang secara tiba-tiba.Ada teori yang mengatakan orang hilang ni termasuk ke dimensi keempat.Salah satu kes di Malaysia yang aku pernah baca ialah seorang kanak-kanak hilang bila dia lalu kat sebatang pokok.Kes tu berlaku di sebuah kampung di Mentakab,Pahang.Aku dah lupa nama kampung tu.
Budak tu main kat halaman rumah dan tiba-tiba hilang.Saksi plak seorang budak kecik,umur lebih kurang 4-5 tahun yang tak berapa pandai nak bercakap.Bila mak dia tanya mana budak yang hilang tu,budak tu tunjuk kat satu pokok sambil menangis.
Di luar negara ada juga beberapa kes macam tu,cuma aku tak boleh nak cerita semula.Kang salah fakta.Apa yang aku alami ni cuma mimpi akibat tidur petang.Kalau betul-betul terjadi kat aku dah tentu aku tak boleh dah tulis blog ni.

Weird Dream
Ok,aku mimpikan yang aku berada kat luar negara sebab bahasa diorang aku tak faham.Senang citer macam kat negara orang putih,Tempatnya aman,nak lintas jalan pun tak banyak kereta.Yang aku tau aku datang kesitu dengan tunang aku.Entah macamana tetiba tunang aku hilang.Aku call ngan SMS tak dapat.Dalam mimpi tu sempat lagi aku fikir,tak dapat call sebab belum roaming ke operator telefon oversea macam O2 atau Vodafone kot.
Aku berjalan-jalan sampai kat satu pagar,sebelah luar pagar aku nampak macam satu jalan yang aku sangat kenal.sedangkan tempat yang aku berdiri tu tempat yang sangat asing.Lama aku berdiri perhatikan manusia berjalan kat sebelah pagar,tapi diorang buat bodoh je macam tak nampak aku.
Tetiba ada sorang lelaki muda tepuk bahu aku dari belakang.Dia cakap,"Jangan bagitau orang,tak ramai orang tau pasal benda ni".
Aikk???Cmana dia tau yang aku tengah hairan dengan apa yang aku nampak.Dunia yang aku berpijak sangat berbeza dengan dunia yang aku kenal di luar pagar.Maknanya aku termasuk ke ruang masa yang terbuka.Fuhh!

Reality
Then aku dengar suara adik aku,"Oit!Bangun!Nasik dah siap!...Dengan selambanya aku bangun,terus hadap nasik yang kurang air dan berlaukkan kari ayam.End of Story.

Post a Comment