Khamis, 21 Oktober 2010

Laman Web Rasmi Istana Terengganu Gagal Bahasa Melayu

Asalnya petang ni aku nak buat artikel pasal history Keris Panjang Di-Raja yang digunakan semasa upacara pertabalan Sultan.Entah macamana lain pulak yang aku jumpa.



Sedang aku meneliti keterangan mengenai Keris Panjang Di-Raja kat sini ,ada sesuatu yang buat aku rasa pelik.Tengok gambar kat bawah ni:


Dah siap aku highlight yang mana buat aku sakit mata bila baca.Siapa la yang buat website ni.Website ni website rasmi Istana Terengganu.Aku tak sempat baca semua,maybe ada lagi kesalahan ejaan.Aku harap pihak abytech yang mengendalikan laman web ni dapat mengambil tindakan secepat mungkin untuk memperbaiki ejaan Bahasa Melayu.
Bagi aku,perkara ni serius sebab kesalahan ni berlaku pada laman web rasmi istana.Hilang mood aku nak buat artikel keris,huh!