Thursday, September 9, 2010

Tarikh Hari Raya Aidilfitri 8 September 2010 (Rabu)

Sabar!!

Hari Raya tahun ni jatuh pada hari Jumaat 10 September 2010.
8 September(semalam) adalah hari raya untuk 9 orang mangkuk tingkat yang dah pun celebrate hari raya lebih awal.Tujuh orang lelaki dan dua perempuan berumur 19-62 tahun ditangkap oleh Jabatan Hal Ehwal Islam Perlis ketika sedang meraikan hari raya di Seriab,berhampiran Kangar.

Pengarah Jabatan Hal Ehwal Islam Perlis dipetik sebagai berkata,(skema skit!) kumpulan tersebut mendengar khutbah hari raya yang disampaikan seorang yang bernama Shuit Ismail,51.

Kumpulan yang beraya awal ni dihadapkan ke Mahkamah Tinggi Syariah dan mengaku bersalah kerana melanggar perintah Raja Perlis berkenaan Hari Raya.Ketua hakim Syariah Perlis menjatuhkan hukuman denda RM1000 dan penjara 6 bulan kepada Shuit Ismail.Yang lain dikenakan denda RM600 atau penjara 3 bulan.
Ketua Hakim Syariah mengatakan tindakan mereka memalukan umat Islam.Takde TV ke ape kat kampung diorang ni?(yang ni aku cakap,bukan ketua Hakim).Sukahati je nak raya.Mujur tak sambut  raya sebulan sekali,kalau tak nampak sangat dah gila,heeee!

Sumber:BERNAMA
*Kalau Bernama tipu,aku pun dapat saham sekali.

Post a Comment