Wednesday, September 29, 2010

Evolusi Kotak Kayu Buruk

Apekebenda menatang alah ni?Rupa macam kerusi tapi kenapa ada pengayuh mesin ais kacang??Mesin ais kacang 2 dalam 1 kot.Penat kayuh,boleh duduk,haha!


Sebenarnya ni lah rupa mesin basun terawal pada awal abad ke-19.How it work?Aku pun tak tau,tapi maybe pendayung tu digunakan untuk memutarkan agitator kat dalam tong kayu tu.

Iklan mesin basuh djaman old skool:


Mari mencuci baju suami sambil duduk!

Macam-macam design ada mengikut selera zaman ibu-ibu masa tu.Masa ni dah agak moden sikit sebab motor elektrik dah dicipta.








Kembali ke masa sekarang...

Yang ni mesin basuh LG.Aku memang suka barang LG.Bezanya dari mesin basuh biasa ialah mesin ni akan me'rawat' kedutan pada fabrik dengan steam semasa proses cucian.Lepas ni ada mesin basuh yang boleh lipat kain agaknya.



Post a Comment