Ahad, 5 September 2010

Bila Mata Tak Mau Lelap...

Sekarang dah pukul 4.34am...
Dok kat umah akak aku ni memang payah aku tido awal.Syok layan Discovery Channel,History Channel dan yang sewaktu dengannya.Tadi sempat tengok Crime Scene Asia,pasal Al-Maunah.
Tetiba aku rasa sangat emo bila tengok dokumentari tu.Aku rasa kecewa dengan jenayah yang menggunakan nama Islam sebagai 'lesen' untuk menghalalkan perbuatan orang.Dat's why kenapa agama Islam dikaitkan dengan terrorism.Dosa pertama sesat matlamat sebagai mujahidin,keduanya mengorbankan insan-insan yang tak berdosa.Ni la pertama kali aku rasa emosional bila tengok dokumentari criminal.
Tapi yang agak kurang 'cantik' kat mission tu bila pihak tentera dan polis macam 'clash or the titan' sikit.Sebabnya  dua-dua pihak dapat arahan yang berbeza.So agak mencacatkan mission tu,tapi mujurlah semua selamat. Citer tu pun dah lama,cuma masa tu tak banyak info yang dapat aku baca dalam paper.
Ok...
Arini pun agak penat.Aku ni kalau terlebih penat jadi mcm ni la.Tak mau tertido.Pukul 9.30pm gerak pegi Carrefour Wangsa Maju...Mak aiii!Ramainya manusia....Dengan jalan jem,lewat aku sampai sana.Parking pun tepi jalan je.Malas aku nak masuk dalam.Sah-sah melilau cari parking,kedai pun tutup.Terus pegi kedai barang perkahwinan.Aku nak cari bekas cincin n beberapa barang lagi yang tak lengkap.Kedai pun dah nak tutup,sambar jela apa yang ada.
Balik singgah Uptown Danau KOta plak.Sama jugak........Berduyun manusia!Kena park kereta jauh,menapak lagi dalam ujan renyai.Akak aku nak cari seluar untuk anak dia.Setel je semua terus chow.Kepala aku dah bdenyut kena ujan.Sampai umah,baring tengok tv lega la plak,hehe!Tu yang dok menaip ni.Alang-alang terus sahur je.
Yang aku pelik kul 4 tadi azan berkumandang.Heran gak aku.Tak pernah lak aku dengar azan kul 4 bila tumpang tido kat umah akak aku ni.Agaknya bilal masjid kejutkan orang bangun sahur kot??Tak pun jam tok bilal salah calibrate,hehe!